Właśnie tutaj, na tym blogu, spojrzeliśmy na kompletny przewodnik po marketingu wpływowym i zastanawialiśmy się, jakie trendy czekają na ten 2019 rok . To, czego jednak nie zrobiliśmy, jest uzasadnieniem naszego stanowiska na ogólny temat marketingu wpływowego.
Ze wszystkich rodzajów marketingu, po co używać marketingu wpływu? Dlaczego w ogóle warto się nad tym zastanowić? Oto dlaczego powinieneś mieć odpowiedź na każde pytanie na ten temat.
Utrzymanie zaufania konsumentów
Media społecznościowe – zwolennicy wywierania wpływu znają ich już teraz, zarówno w Internecie, jak i poza nim. Jeśli mamy być całkowicie szczerzy wobec siebie, prawie każdy z nich nie wiedziałby o Tobie nic. Gdybyś sam do nich poszedł i promował swoje produkty, to są szanse, że zobaczą to jako jeden z licznych spamów i pójdą dalej.
Teraz, gdy wprowadziłeś już do mieszanki osobę, którą znają, są one psychologicznie skłonne tym bardziej zaufać twojej marce. Potencjalni klienci muszą dokonać tylko jednego zakupu od Ciebie.
Z drugiej strony, należy sprawić, że sprzedaż będzie dla nich odpowiednia, aby zaczęli wierzyć w ciebie bezpośrednio, a nie z racji tego, co wpływa na twoją markę.
W sumie, wpływ był mostem, przez który nie tylko zdobyłeś publiczność, ale byłeś w stanie zbudować ich zaufanie wokół swojej marki.
Eliminuje blokery reklam
Tak więc, powiedzmy, że wiesz, kto jest Twoją grupą docelową i wyślesz do nich reklamę. Znaczna liczba z nich może mieć włączone blokery reklam na ich kontach. Oznacza to, że nie widzą reklamy, ale nadal trzeba płacić pieniądze reklamowe.
Wprowadźmy wpływową osobę.
Ponieważ nie są oni aktywni w żadnych reklamach, ale będzie chodziło o wysyłanie treści, jak każdy inny użytkownik Internetu, blokery reklamowe nie będzie czuć żadnego zagrożenia. Lepsze wykorzystanie pieniędzy reklamowych, nie sądzisz?
Efektywność kosztowa
Mówiąc o lepszym wykorzystaniu pieniędzy reklamowych, wiesz, że osoby wywierające wpływ są niedrogie? Nie na ogół stosunkowo niedrogie. Najlepszą rzeczą jest to, że konwertują oni również za mniej niż byś wydał gdzie indziej, uruchamiając inne rodzaje reklam.
Teraz, czy to nie jest powód, aby zacząć szukać Influencera, który poruszy niebo i ziemię dla Ciebie przy pomocy budżetu na orzeszki ziemne. W świecie biznesu należy zrozumieć, że zawsze otrzymasz to, co zasiejesz.
Orzeszki ziemne to orzeszki ziemne, albo coś jeszcze gorszego. Jeśli chcesz zrobić coś pop w kampanii marketingowej, bądź gotów zapłacić uczciwą płacę.
SEO Boost
Influencer warty swojej ceny będzie wiedział, jak utrzymać się na szczycie bieżących wydarzeń. W ten sposób nieustannie tworzą angażującą treść dla Twojej marki, która prowadzi do wszystkich tych konwersji.
Jeśli masz z nimi bliskie relacje robocze, mogą wpuścić Cię w jakieś chwilowe szaleństwa, szczególnie w Twojej niszy. Wiesz, co to oznacza dla Ciebie? Możliwość korzystania z SEO (w oparciu o to, co zasugerowali), aby coś się wydarzyło na Twojej stronie internetowej.
Komunikacja
Bez względu na to, jak solidny jest Twój biznes plan, bez względu na to, ile milionów wydasz na marketing i personel najwyższego szczebla, Twój biznes nie pójdzie nigdzie bez skutecznej komunikacji.
Klienci widzą ludzką stronę marki, która się komunikuje mogą być emocjonalnie nastawieni do niej. Dowiesz się, że w marketingu właściwy rodzaj emocji jest tym, czego potrzebujesz, aby pozyskać klienta, który będzie dokonywał u Ciebie zakupów.
Tam, gdzie influencerzy pojawiają się pewne jest to, że przez tak długi czas komunikowali się z otoczeniem, że po prostu nie mogą się mylić. Robią to z różnymi typami ludzi z różnych środowisk. Zatrudnienie ich sprawi, że staną się twarzą Twojego biznesu. Kiedy pojawia się komunikacja, zgadnij, kto jest na drugim końcu? Dokładnie – Twój influencer.
Innym powodem, dla którego powinieneś się zaangażować w marketing wpływowy jest to, że każdy to robi. Brzmi to dziwnie, ponieważ nie zawsze jest wskazane, aby robić to, co robią wszyscy inni tylko dla samego siebie.
Myślę jednak, że jeśli topowe marki tak robią to, nie ma nic złego w próbach.