Jeśli chcemy, aby nasza firma stała się rozpoznawalna, bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednią identyfikację wizualną stworzonego przez nas przedsiębiorstwa. Dlaczego marki takie jak: Nike, McDonald’s czy Costa Coffee są zauważane z daleka i przyciągają tłumy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Firmy te posiadają identyfikacją wizualną, która jest rozpoznawalna przez ludzi w różnym wieku, pochodzących z rozmaitych zakątków świata. Z jakich elementów składa się identyfikacja wizualna marki i dlaczego jest tak istotna dla każdej firmy?
Podstawowe elementy identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna marki składa się z logo, kolorystyki i kroju liter. Ta pierwsza część jest najistotniejsza. Jeśli chcemy, aby przedsiębiorstwo stało się rozpoznawalne, bardzo ważne jest stworzenie odpowiedniego znaku, który zapadnie ludziom w pamięć i w sposób natychmiastowy będzie kojarzony z marką. Logo może być zamieszczone wszędzie, gdzie chcemy znaleźć naszą grupę docelową, np. na billboardach, ulotkach czy w Internecie. Kolejnym istotnym elementem identyfikacji wizualnej jest kolorystyka. Każda znana i szanująca się marka jest rozpoznawalna nie tylko dzięki charakterystycznemu logo, ale także poprzez kolorystykę z jaką się utożsamia. Przykładowo Biedronka kojarzona jest z żółtym budynkiem, Leroy Merlin z zielonym trójkątem, a Rossmann biało-czerwonym wystrojem sklepu. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoja marka miała profesjonalną identyfikację wizualną, koniecznie zadbaj o dobór odpowiedniej kolorystyki. Ostatnim istotnym elementem, decydującym o rozpoznawalności marki należącej do Ciebie jest krój pisma. Charakterystyczne litery będą towarzyszyć Twojemu przedsiębiorstwu wszędzie, więc zadbaj o to, aby były spójne z pozostałymi elementami.
Elementy reklamowe
Już wiesz, dlaczego ważne jest stworzenie zapadającej w pamięć identyfikacji wizualnej. Jednak, czy wiesz jak ją wykorzystać, aby wypromować swoją markę? Jest wiele miejsc, gdzie możesz zamieścić logo swojej firmy. Przede wszystkim na opakowaniach Twoich produktów, we wnętrzu sklepu stacjonarnego bądź po zewnętrznej stronie Twojej fabryki. Bardzo ważne jest również, aby identyfikacja wizualna znajdowała się na strojach pracowników, którzy są chodzącą reklamą należącego do Ciebie przedsiębiorstwa. Jednak to tylko wewnętrzne elementy promocji. W jaki sposób wyjść potencjalnym klientom naprzeciw? Jeśli posiadasz identyfikację wizualną Twojej firmy, to koniecznie zastanów się nad zamówieniem naklejki z logo na samochód służbowy, wykorzystaj ją również na długopisach, wizytówkach, czy papierze firmowym. Zainwestuj w umieszczenie Twojego znaku rozpoznawalnego na rozmaitych gadżetach typu smycz, kubek czy zapalniczka.