Twoja podróż z marketingiem treści nie będzie tylko startem samym w sobie. Musisz się tam dostać, zabrudzić ręce i sprawić, że wszystkie dobre rzeczy się wydarzyły. Po to, aby świat Cię zauważył, możesz skorzystać z wielu narzędzi, które sprawią, że wszystko stanie się szybciej. Niektóre z takich pomocnych narzędzi do marketingu treści są opisane poniżej.
Aby pomóc Ci lepiej zdecydować, na którym z nich skupić się w określonych momentach, udostępniłem Ci opcje w różnych aspektach marketingu treści, z którymi możesz się spotkać. Wypróbuj je i później mi podziękuj.
Analiza stron internetowych
Będziesz chciał na bieżąco monitorować sposób, w jaki Twoje treści są wyświetlane na stronach internetowych. Pomoże Ci to w podjęciu kluczowych decyzji co do tego, jakie rodzaje treści należy przedkładać nad inne, jaka jest twoja grupa osób, na które Twoje treści mają największy wpływ (demograficzny) oraz jakie są cechy osób, które reagują na twoją kampanię (odbiorcy).
Najmocniejszymi narzędziami, z których można skorzystać w tym zakresie to:
- MixPanel – to narzędzie nie tylko podaje liczbę odsłon stron, które otrzymałeś, ale daje Ci wgląd w to, jak wielu użytkowników dzieli się i szuka pewnego rodzaju treści.
- Kissmetrics – prawdopodobnie jedna z bardzo popularnych nazw na tej liście, Kissmetrics daje Ci dane oparte na każdym odwiedzającym Twoją stronę. Jeśli odwiedzający zostanie klientem, przestaje go śledzić anonimowo i pomaga utrzymać jego tabulację w czasie rzeczywistym.
- Google Analytics – Google posiada największą wyszukiwarkę, jest to więc z pewnością silne narzędzie do pomiaru współczynników konwersji, analizy zachowań klientów i określania wpływu mediów społecznościowych na treść, by wymienić tylko kilka przykładów.
- Parse.ly – Ponieważ trudno jest nadążyć za wszystkimi trendami w swojej niszy, Parse.ly przychodzi na ratunek. Narzędzie pomaga utrzymać się na szczycie, jakie tematy są aktualne, jakie słowa są krzykliwe, i czym interesuje się Internet w danym momencie.
- Trialfire – W świecie, w którym eksperci kodowania są kosztowni, Trialfire ułatwia (i obniża koszty) działania marketingowców. Możesz to wykorzystać do umieszczenia trackerów na różnych stronach swojej strony internetowej zamiast instalowania linii kodu.
Narzędzia mediów społecznościowych
Wspominaliśmy, jak media społecznościowe są wspaniałym narzędziem marketingu cyfrowego, którego dziedziną jest marketing treści. Jednak bez odpowiedniego monitorowania, Twoja strategia marketingu treści w mediach społecznościowych jest tak samo dobra jak strategia kolejnego człowieka. Oto kilka narzędzi, aby upewnić się, że tak nie jest:
- Visible – pomaga zarządzać, monitorować i analizować tematy, które są trendy w mediach społecznościowych. Daje to również możliwość nawiązania kontaktu z publicznością w oparciu o te tematy.
- CrowdBooster – będziesz chciał wiedzieć, w jaki sposób platforma społecznościowa Twojej firmy utrzymuje zaangażowanie ludzi. CrowdBooster śledzi interakcje, rozwój bazy zwolenników i wiele więcej.
- Trendspottr – Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie to działa w czasie rzeczywistym w celu śledzenia trendów w mediach społecznościowych. Informuje Cię o takich tematach przed ich pojawieniem się w mediach społecznościowych, abyś mógł się na nie odpowiednio szybko przestawić.
- TrackMaven – Czy chcesz, aby wszystkie informacje o Twojej konkurencji były dostępne w jednym miejscu? TrackMaven zbiera takie informacje dla Ciebie.
- Rival IQ – wie co działało w przeszłości, co działa teraz i co prawdopodobnie będzie działać w przyszłości. Dlatego też narzędzie to da Ci wgląd w to, jak zoptymalizować swoją zawartość w oparciu o dawną i obecną konkurencję.
Narzędzia SEO
Treści, które nie są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki, nie będą dobrze służyły do przyciągania ruchu. Ruch jest tym, co konwertuje się na klientów. Dlatego bez niego marketing treści nie ma sensu. Narzędzia poniżej pozwolą Ci wiedzieć, jak solidny jest Twój SEO, i oferują inne użyteczne spostrzeżenia:
- SEM Rush – nie idź na ślepo do żadnej kampanii. Zwróć uwagę na to, jak wiele konkurencji masz w tej niszy (zarówno w kampaniach płatnych, jak i darmowych), zanim cokolwiek zaczniesz.
- BrightEdge – Dzięki temu narzędziu możesz wykładniczo poprawić SEO swojej strony internetowej.
- gShift – działa na dwa sposoby. Po pierwsze, pomaga w uzyskaniu wglądu w to, jak rozpoznawalna jest Twoja marka w Internecie. Uzyskane dane możesz teraz wykorzystać do zwiększenia możliwości wyszukiwania Twojej strony.
- MarketMuse – Bez względu na to, jak doskonały jesteś, lub jak wielki jest twój zespół pisarzy, nie ma wątpliwości, że będą pewne luki w treści. Wyszukuje on również popularne słowa kluczowe, których używałeś i widzi, jak dobrze twoja konkurencja radzi sobie z tobą w oparciu o takie słowa kluczowe.
- Raven Tools – W jaki sposób chciałbyś otrzymywać raporty dotyczące wszystkich Twoich kampanii marketingowych? Czy to SEO, PPC lub reklamy w mediach społecznościowych, to narzędzie daje Ci pełny arkusz raportu.
15 pomocnych narzędzi do marketingu treści bezpośrednio do Twojej dyspozycji. Gdy skończysz tydzień i tą serię, pozostaje pytanie – co masz zamiar z nimi zrobić?