Każdy, kto posiada stronę internetową lub sklep internetowy, wie jak bardzo ważne są reklamy w internecie. To one mogą generować ogromne przychody dla firmy, ponieważ dana osoba po prostu trafi na stronę sklepu. Dane jasno pokazują, że mało osób przechodzi na drugą lub trzecią kartę po wyszukaniu danej frazy, więc bardzo ważne jest żeby znaleźć się na szczycie. Jednak ten tekst zostanie poświęcony rozliczaniu się za reklamy systemem PPC.
PPC, czyli co
Z języka angielskiego Pay Per Click, czyli płaci się za każde pojedyncze kliknięcie. Jest to ciekawe rozwiązanie, ponieważ w wielu miejscach można znaleźć reklamy, za które trzeba płacić z góry, obojętnie ile osób wejdzie na stronę reklamowaną. Jest to dość specyficzne, ponieważ nawet jeśli takich osób nie będzie to reklamodawca musi zapłacić. System ten ma na celu głównie pokazać, że reklamy działają i płacone będzie za każde kliknięcie. Rozwiązanie to zostało wprowadzone przez Billa Grossa już w 1998 roku. Bardzo dawno, jednak jeszcze nie wszystkie firmy mają w swojej ofercie rozliczenia za pomocą pay per click.
Przykłady zastosowania PPC
Przykładem zastosowania tego modelu rozliczeń jest oczywiście Google Ads. Można w nim znaleźć formy płatności PPC. Każdy, kto wyszukuje cokolwiek w internecie wie, że na samej górze, a także po prawej stronie wyskakują strony sponsorowane, które mają zachęcić kupującego do wejścia na nie. Każdy, kto szuka czegoś w interncie stawia przede wszystkim na szybkość znalezienia danych i to jest dla niego bardzo ważne. Nikt nie chce poświęcać godzin na znalezienie wózka dla dzieci. Dlatego sponsorowane strony internetowe mają przewagę i bardzo wiele osób korzysta właśnie z nich. Jest to duże ułatwienie dla firm, które chcą być reklamowane, bo mogą one wskoczyć na samą górę wyszukiwań, a także dla szukających osób, które zaoszczędzą przez to sporo czasu. Jeśli strona internetowa się nie spodoba to oczywiście można z niej wyjść i włączyć inną, jednak reklamodawca będzie musiał zapłacić za kliknięcie.
Innym ciekawym zastosowaniem są reklamy, które można znaleźć w social mediach. Znana osoba ustawia na swoim profilu link do jakiejś strony i za każde kliknięcie otrzyma ona pieniądze. Jest to spore udogodnienie za reklamodawców, ponieważ jeśli nie trafią oni w osobę, która dobrze rozpowszechni ich stronę i ludzie nie będą wchodzili to po prostu nic jej nie zapłacą.
Zalety korzystania z PPC
- Płaci się za coś, co się wydarzyło
Jeśli ktoś fizycznie kliknie link i zostanie przeniesiony na stronę to trzeba za to zapłacić w innych przypadkach nie będzie trzeba nic płacić.
- Oszczędność czasu dla klientów
Przez to, że są linki na samej górze strony, klient nie musi szukać godzinami danej rzeczy, a wszystko ma podstawione pod nos.
- Lepsze rozwiązanie od standardowych reklam
Osoba, która umieszcza reklamę musi przyłożyć się do tego co robi, ponieważ chce zarobić. Jest to lepsze zastosowanie od standardowych reklam, ponieważ są one lepiej zrobione i każdy wie za co płaci, a nic nie dzieje się bez przyczyny.