Google Search Console używany jest podczas prac nad optymalizacją danej strony internetowej. Dzięki informacjom, które program udostępnia, możliwe jest stałe monitorowanie i reagowanie na zmiany, które mają wpływ na widoczność naszej witryny w wyszukiwarce. Ze względu na złożoność tego narzędzia wiele osób gubi się w jego obsłudze. Dlatego warto przyjrzeć się jego najważniejszym funkcjom.
Jakie są podstawowe kroki do korzystania z Google Search Console?
Tak jak w przypadku większości programów, musimy rozpocząć od zalogowania się. Następnie wprowadzamy adres naszej strony internetowej, który będzie musiał zostać zweryfikowany. Google Search Console zaproponuje szereg metod, dzięki którym można to zrobić. Od dodania podanego pliku na naszą stronę internetową przez zalogowanie się do dostawcy domeny po użycie konta Menadżera tagów Google.
Dlaczego ten etap jest tak skrupulatnie sprawdzany? GSC udostępnia ważne informacje, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie strony. Za jego pomocą można zwiększyć albo całkowicie zablokować widoczność serwisu w wyszukiwarce. W celach bezpieczeństwa jesteśmy proszeni o potwierdzenie, że to do nas należy strona.
Jakie najważniejsze narzędzia proponuje Google Search Console?
Pierwsze, co rzuca nam się w oczy po zalogowaniu to panel, z którego mamy dostęp do wielu innych narzędzi. Znajdują się tu takie informacje o najnowszych błędach i awariach, które mogą zagrozić funkcjonowaniu całego serwisu. Dzięki temu cały czas mamy rękę na pulsie i możemy uchronić się przed problemami, zanim na dobre się rozwiną.
Kolejną funkcją jest podanie nam odkrytych błędów indeksowania. Najlepsze w tym jest to, że dostajemy dokładne dane ile i jakiego rodzaju błędów mamy na stronie. To nam pozwala zaoszczędzić czas na szukaniu przyczyny naszych problemów. Możemy od razu podjąć działanie dopasowane do rodzaju usterki.
Dzięki analizie wyszukiwania, wiemy, jak wiele osób odwiedziło naszą stronę i kiedy to miało miejsce. Dane tego rodzaju pomogą ustalić nam, jakie kroki warto podejmować, żeby zwiększyć zainteresowanie naszym serwisem. Jest też mapa witryn, za pomocą której dowiadujemy się, ile adresów URL Google zindeksował ze zgłoszonej listy.
Inne funkcje Google Search Console
Google Search Console ma też szereg innych funkcji takich jak: wiadomości, stan w wyszukiwarce, ruch związany z wyszukiwaniem, linki wewnętrzne i wiele więcej. Chociaż ilość możliwości wydaje się przytłaczająca, to odrobina wprawy umożliwi nam sprawne poruszanie się po programie.